המלצות למסלולים לטיולי שטח בארץ

אחד הבילויים האהובים על הקהל הישראלי הוא טיולים, וטיולי שטח בפרט. ארץ ישראל קטנה יחסית, אך ביחס לשטחה יש בה המון מסלולים לטיולי שטח. מגוון הנופים הרחב מאפשר טיולים רבים בסגנונות שונים, שמתאימים לתקופות שונות בשנה. מישור החוף, השפלה, הנגב והגולן, כל אחד מציע מגוון רחב של מסלולים שונים ומעניינים, עם אתגרים, מופעי נוף והרבה ריגושים.

ואם אין לך רכב מתאים לטיול?

נכון, לא לכולם יש רכבים המתאימים לשטח, אך מי שמעוניין לצאת לטיול שטח לא חייב להיות בעל ג'יפ. השכרת רכב בישראל מאפשרת לתושבים ותיירים כאחד ליהנות ממגוון רכב של פתרונות תחבורה, מרכבים משפחתיים ועד לג'יפים ברמה גבוהה, בהתאמה אישית לצרכים שלכם. אם אתם רעבים לטיולי שטח בארץ אך אין לכם רכב מתאים, השכרה היא הפתרון האידיאלי בשבילכם.

המסלולים המומלצים בארץ

בחרנו במאמר זה מסלול מיוחד עם נוף מדברי ונעים, לרכבים חזקים. אחד המסלולים האהובים והמומלצים מתחיל בנחל הבשור. המסלול מומלץ לכל השנה, ומתאים לרכבי 4X4 חזקים במיוחד, ולנהגים שיודעים להתנהל בשטח. השבילים במסלול זה מסומנים, אך אינם קלים במיוחד, והנוף המדברי נותן אופי דרמטי לטיולי שטח. כדי להגיע למסלול יש להתחבר לכביש 211 היוצא מכביש ארבעים (דרומה מבאר שבע). קילומטר וארבע מאות מטרים מתחנת האוטובוס דרומה על כביש 211 תמצאו ירידה שמאלה לדרך אפר. תזהו בטונדה צהלית בכניסה, והגעתם לתחילת הדרך.

השביל האדום מוביל את הגי'פ דרומה. חשוב לשים לב שהמסע במקביל לנחל ובהתאם למסלול המסומן. אחרי 15 ק"מ פחות או יותר, תמצאו שלל ערוצים היוצאים מהנחל. הנסיעה שם מסוכנת ויש להשמר מהנהיגה על שפת הערוצים ולהשאר על השביל במרכז. מנחל הבשור מסלול זה לוקח אתכם לבורות חצץ, לא לפני שתעברו דרך סכר הרועה. חניון הרועה יציאה לכביש ארבעים, ותוכלו לסיים את המסלול גם שם.

המסלול לא נגמר כאן!

המסלול המלא ממשיך כקילומטר וחצי מהיציאה חזרה ימינה לכביש 40. פונים שמאלה לכיוון מעלה צין, כשני ק"מ לאורך העמודים הקטנים, ובקצה מנחת שדה בוקר (3.1 ק"מ), פונים שמאלה (סימון כחול). נוהגים לאורך הגדר, ועוקבים אחרי הסימון הכחול. חוצים גדר אחרי 2 ק"מ ופונים שמאלה בהמשך הכחול, בעלייה. אחרי 2.5 ק"מ ממשיכים צפונה בסימון אדום, לאורך אותה הגדר.

בהמשך יהיה שילוט לבורות החצץ, והשביל השחור יוביל אתכם חזרה לכביש 204. ניתן לסיים את המסלול היפה כאן, או לפות ימינה עוד 2.3 ק"מ חזרה לשטח, עד לסימון האדום לעבר מעלה אברהם. משם אפשר לחזור לכביש כלעומת שבאתם, או להמשיך ולחזור בסיבוב. בין אם אתם עם רכב שטח מושכר או ברכב שלכם, מסלול זה מהווה אתגר לכל כלי רכב, וכדאי להכיר את הג'יפ שלכם טוב מאוד לפני שאתם יוצאים למסע. דאגו לבדוק את כל מה שצריך, לוודא שהכול במקום, ומוכן להתמודדות עם הדרך.

by with no comments yet.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>